Volgend jaar de buren ook maar uitnodigen?

Door Arethusa op maandag 8 juni 2009 17:21 - Reacties (59)
Categorie: Random gereer, Views: 9.824

Mijn zusters gaven een paar maand terug een feestje een groepje jongeren rond huis, je kent het. Nu was dat feestje op een zaterdagavond rond half 5 (brief meldt niet eens de juiste tijd) afgelopen, best schappelijk.


Mijn buren vonden het echter allemaal wat ver gaan:
http://www.siewesite.nl/wp-content/gallery/diversen/gekke_buren.jpg

Volgende: Cascading style shirts 06-'09 Cascading style shirts
Volgende: Een wijze manager aan het woord 05-'09 Een wijze manager aan het woord

Reacties


Door Tweakers user _avalanche_, maandag 8 juni 2009 17:23

half 5, best schappelijk?

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 17:25

Het volk was rond half 5 vertrokken, er waren tussen 3 en half 5 niet meer dan tien man aanwezig dacht ik zo. Bijna iedereeen was binnens huis, dan is half 5 best schappelijk voor die ene keer per jaar.

Door Tweakers user Fiber-, maandag 8 juni 2009 17:26

Schrijven zegt meer. :')
Ik vind het een beetje sneu dat je buren het op deze manier komen melden ipv gewoon aan de deur. 8)7
Hebben jullie elke week een feest oid, dat ze erover zeuren? :D

Door Tweakers user PeterSelie, maandag 8 juni 2009 17:27

Zondagavond? Noem dat gerust ochtend.. Kan me voorstellen dat de buren er inderdaad geen prijs op kunnen stellen, beetje feest dimt het geluid maximaal rond een uur of 12 (en dat is ruim na het tijdstip dat door gemeenten wordt aangegeven).

Ik had de politie erbij gehaald, als bij mij in de buurt tot een dergelijk tijdstip wordt gefeest.

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 17:28

Ha, nee, we wonen al 8 jaar in dit huis. Dit is het een van de eerste feestjes waarbij mijn zusjes het samen vieren (ze zijn een tweeling). Verder zijn onze feestjes enorm bescheiden en niet meer luidruchtiger dan elk ander feestje.

Door Tweakers user Heephstan, maandag 8 juni 2009 17:29

Zeikerds. Krijg bijna zin om de "vroeger nooit jong geweest, zeker?" - reactie van stal te halen. Ach wat... Waarom ook niet, dus hier komt'ie :

Vroeger nooit jong geweest, zeker?

Eens per jaar moet het best kunnen. Mensen gunnen elkaar niks meer tegenwoordig.

Door Tweakers user punisher007, maandag 8 juni 2009 17:29

Over de tijd .... waarschijnlijk hadden ze met name de overlast tot 2:30 ;)

Door Tweakers user WeeJeWel, maandag 8 juni 2009 17:30

Ze hebben hem zelfs op de post gedaan en 0,44 betaald, like..wtf? Het lijkt me sterk dat de dichtstbijzijnde brievenbus dichterbij is dan de jouwe :)

Oja, stuur ze dit linkje even door in je antwoord: http://www.hetbegintmettaal.nl :D

Ze spreken je zelfs aan zoals je God aanspreekt, wauw!

Door Tweakers user Kettrick, maandag 8 juni 2009 17:31

Moet wel een ouwe tak geweest zijn, wie schrijft er tegenwoordig nou nog een brief met een pen 7(8)7

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 17:31

@SoaDmaggot, het feest buiten was meer dat enkele gasten buiten gingen roken en naderhand de fiets pakten om te gaan, lijkt me toch niet meer dan schappelijk om zulks eens een avond over het hoofd te zien.

Door Tweakers user FlameHeaD, maandag 8 juni 2009 17:32

Ook redelijk dom om de buren niet in te lichten als je een feest geeft. Wel kinderachtig van die buren, maar blijkbaar is de drempel om naar jullie toe te gaan te hoog.

Door Tweakers user Saffie_time, maandag 8 juni 2009 17:32

@SoaDmaggot
Jammer van die reactie. Had laatst bij een feest ook oom agent op de stoep staan en het eerste wat hij vroeg is of er bij ons een feest was of bij de buren want ze wisten het niet zeker....*zucht*
Als de buurman of buurvrouw die er last van had even gewoon was komen aanbellen dan was het veel makkelijker op te lossen maar nee het moet via oom agent.
Binnen aangekomen begreep deze niet eens dat er iemand een klacht had gemeld omdat het wel erg beschaafd was!

Ach ja ieder zijn ding blijkbaar zijn jou buren ook bang dat je ze bijt of zo :)

Door Tweakers user MaDLiVe, maandag 8 juni 2009 17:39

Had je niet de buren van te voren kunnen inlichten, dat doen wij hier altijd, scheelt een hoop gezeur achteraf :)

Door Tweakers user Lennart, maandag 8 juni 2009 17:39

Eerlijk gezegd, een feestje tot half vijf daar houd ik ook niet van. Zeker niet als ik in bed lig en de buren doen het.

Maar dan zijn er een aantal opties
(a) oordopjes
(b) uit bed gaan en netjes vragen of het zachter mag. In 9 van de 10 gevallen helpt dat. Zelfs bij mijn poolse buren die elk weekend een feestje hielden (zijn gelukkig weg ...)
(c) als het dan nog niet helpt en het is hard, dan de jut bellen. Immers, na 10 uur 's avonds geldt zoiets als geluidsoverlast.

Door Guido, maandag 8 juni 2009 17:42

Tsja, ik vind je behoorlijk aso! Weleens gedacht aan mensen die vroeg op moeten, of kleine kinderen? Dat die mensen je niet persoonlijk durven te benaderen zegt al genoeg ... Zij sturen een brief, jij maakt een blog. Wat is het verschil ?

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 17:48

@Guido, aso? Een keer in de 8 jaar ietjes overlast? Het verschil is overigens dat zij dondersgoed weten waar we wonen en wij niet weten wie die brief stuurde. En anders hebben die mensen geen zin om snachts uit bed te komen of op zondag morgen even aan de bel te trekken. Dat ze dat niet doen is niet ons probleem.

Volgend jaar dan toch maar de buurt rond om de mensen te waarschuwen dat we bezoek krijgen.

Door Tweakers user M@rijn, maandag 8 juni 2009 18:01

@ Arethusa, wat jij een beetje overlast noemt is voor iemand die op dat moment ligt te slapen misschien wel een heleboel overlast. Jij was wakker op dat moment en gewoon praten is dan voor jou normaal, echter voor iemand die probeert te slapen kan dat best hinderlijk zijn als er een paar man onder je raam staan te ouwehoeren, en vaak is men dan ook niet helemaal nuchter meer dus gaat het praatvolume langzaam aan omhoog.

Heb het er volgende keer anders eerst even over met de buren, scheelt ze weer een postzegel ;)

Door Tweakers user Kluk-Kluk, maandag 8 juni 2009 18:04

Ik had hier laatst hetzelfde aan de hand... Ik kom thuis hangt er een briefje aan de deur:

"Ik buurman van nummer X ben laatst jarig geweest en geef daarom vanavond een fesstje....blablabla...."

Dus ik verwachtte het ergste, bleek het reuze mee te vallen. Zo'n briefje of een andere waarschuwing maakt i.i.g. (voor mij) een wereld van verschil. (Pak ik wel een biertje extra voor het slapen gaan i.p.v. me op te winden :+ )

Door Tweakers user Neo_TGP, maandag 8 juni 2009 18:07

Als je nou gewoon van te voren de buren had ingelicht, en vanaf 0.00 uur rustig aan gedaan had was er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand..

En ja, ik word er ook verschrikkelijk naar van als de buren een feest houden tot diep in de nacht en ik de volgende dag om 5.30 uur uit bed moet.. (ja, sommige mensen werken ook wel eens in het weekend)

Door Tweakers user Hadron, maandag 8 juni 2009 18:07

Ik ken het probleem van willen slapen, maar het lijkt me een kleine moeite om eerst even te vragen of't zachter kan... Als je dan toch wakker ligt, is't zo gedaan, en het helpt meestal ook nog. Een beetje jammer om dan, naderhand en anoniem, een mekkerbrief te sturen.

Overigens, wat de oordoppen betreft, niet iedereen vind't prettig om met doppen in te slapen ;)

[Reactie gewijzigd op maandag 8 juni 2009 18:08]


Door Tweakers user JossKp, maandag 8 juni 2009 18:13

Haha! Zo'n brief zegt genoeg over je buren 8)7 Lekker boeiend, volgend jaar weer een feestje 8-)

Door Tweakers user Tsurany, maandag 8 juni 2009 18:16

Geheel terecht, je bent ook wel een zak als je tot zo laat een feest houd, buren van te voren niks meld en het belachelijk vind dat ze later komen klagen.
Ik zou het ook waardeloos vinden als ik wil gaan slapen en ik kan de buren horen feesten en ze hebben van te voren niks gemeld. Vind jij het gek dat ze niet uit beleefdheid even langs komen terwijl jij dat zo te lezen ook niet hebt gedaan?
En mensen buiten die roken en daarbij (hard) praten hoor je vaak ook prima en zijn om 4 uur 's nachts echt irritant hoor. Maar aan anderen denken heb je zeker nog nooit van gehoord?

Door Tweakers user bobwarley, maandag 8 juni 2009 18:20

Inderdaad: licht altijd eerst je buren in, dat verkomt al een hoop. Twee, zeg dat ze gerust langs mogen komen als de muziek hun inziens te hard staat - want het is beter dat zij aan je deur komen dan de politie voor de deur.

[Reactie gewijzigd op maandag 8 juni 2009 18:20]


Door Tweakers user bobwarley, maandag 8 juni 2009 18:21

Oh, en waarom waren wij niet uitgenodigt bij je zusters? Das niet zo schappelijk. Heb je pica's ? :) Volgend jaar ook maar ons uitnodigen.

[Reactie gewijzigd op maandag 8 juni 2009 18:21]


Door Tweakers user ReneDx, maandag 8 juni 2009 18:25

Mmm.. van twee kanten. Het is inderdaad redelijk laat, dat moet je nou eenmaal toegeven. Er zijn, zoals aangekaart mensen die werken in het weekend en die nachtrust iet wat harder nodig hebben.

Maar, aan de andere kant, moet een feest om de tijd wel eens kunnen. en dat is het probleem hier denk ik. Ze zijn niet gewend dat er überhaupt lawaai vanuit jullie huis komt. Als er dan plots, onaangekondigd, lawaai (ja, ook al zijn het maar pratende menen voor je deur) komt vanuit die kant, is het knetteren geblazen.

Misschien handig voor in het vervolg, een briefje ophangen of een kratje bier cadeau (wel jammer dat ze nu niet hebben laten weten wie ze zijn). Zo'n soort mensen moet je negeren op de lieve manier. Doen alsof het je spijt en ondertussen zorgen dat ze het in 't vervolg vergeten. Geloof me, dat kost minder dan meneer Agent die op verplichting van de burger je feestje komt vernielen met de tekst 'Eigenlijk was het niet zo lawaaierig, maar men heeft geklaagd, dus helaas'.

Door Tweakers user Barleone, maandag 8 juni 2009 18:58

ff kort en duidelijk (probeer ik althans)

- 1 keer per jaar is geen argument als je totaal geen rekening houd met de buren.
- ik begrijp dat je het niet netjes van tevoren hebt aangekondigd bij de buren.
- als op een cruciaal moment van de week je nachtrust onmogelijk wordt gemaakt, is dat een grove schending van alle fatsoen.

Je weet niet hoe het staat met de nachtrust van de buren. Als je die dan zo enorm verstoord, vind ik je simpelweg een asociaal figuur. Als je een week van tevoren je feestje even aankondigd, dan kunnen de buren zich daarop instellen.

Zie bovenstaande reacties voor tips :)

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 19:03

Ok, laten we het er dan maar op houden dat een volgend groot feestje netjes aangekondigd gaat worden.

Door Tweakers user Kaasplank, maandag 8 juni 2009 19:09

gelukkig woon ik in een hofje met starterswoningen waar het in de zomer zowat elke avond herrie is :P

m'n kameraden zeggen altijd dat ze naar de jeugdcamping komen :+

Door Tweakers user Faust, maandag 8 juni 2009 19:32

Je blog had net zogoed kunnen zijn over je buren die zonder enige aankondiging een feest hadden, waardoor jouw gezin niet goed heeft kunnen slapen.

Van de andere kant kan ik wel begrijpen dat jullie altijd het feest zo hielden, en omdat nooit iemand er iets van gezegd heeft, jullie denken dat ze het prettig vinden of zich er niet aan storen.

Ik hoop dat het een leuk feest was, en gefeliciteerd met je zusjes :)

Door Tweakers user R-B, maandag 8 juni 2009 19:34

Zou per direct nog zo een luidruchtig feestje organiseren :D

Door Tweakers user PeterSelie, maandag 8 juni 2009 20:01

@SoaDmaggot
Jammer van die reactie. Had laatst bij een feest ook oom agent op de stoep staan en het eerste wat hij vroeg is of er bij ons een feest was of bij de buren want ze wisten het niet zeker....*zucht*
Als de buurman of buurvrouw die er last van had even gewoon was komen aanbellen dan was het veel makkelijker op te lossen maar nee het moet via oom agent.
Binnen aangekomen begreep deze niet eens dat er iemand een klacht had gemeld omdat het wel erg beschaafd was!

Ach ja ieder zijn ding blijkbaar zijn jou buren ook bang dat je ze bijt of zo :)
Zoals ik uit die brief begreep was het een feest dat buiten proporties was gegroeid, later las ik pas comments over het aantal mensen e.d. Zoals het uit die brief te begrijpen was, was het een feest dat tot een uur of half 2 met keiharde muziek en dronken lui gehouden kon worden (uiteraard kan het ook gaan om een zeikerige buur, fair enough. In dat geval ga ik ook even zelf langs om een kletspraat te houden en een biertje te drinken).

Maar, in het eerste geval ga ik echt zelf mijn snuiter niet laten zien midden in de nacht, dan zal ik naar mijn bed verlangen en hopen dat de buren geen last hebben van een pas geboren baby die al een aantal uur ligt te janken.

Gaat het echter om een zeer net feest (binnenshuis!, iets dat uit de post niet op te maken was), dan ga ik inderdaad onze dure belastingscentjes niet verbruiken door ome politieagent langs de deur te gaan.

Door Tweakers user Arethusa, maandag 8 juni 2009 20:06

Mijn post was inderdaad niet duidelijk. Je kunt het feestje als een familiefeestje met een man of 20/25 bezoek (zelfs mijn ouders waren erbij) ziet wat enkel wat laat werd. Geef feest met harde muziek en dronken geschreeuw op straten. Het viel naar ons idee allemaal ook best wel mee vandaar dat we ons verbaasden over deze anonieme brief.

Door Tweakers user Thapous, maandag 8 juni 2009 20:06

* Thapous houd van op een boerderij leven en de buren minimaal 200 meter verderop hebben zitten O+

Door Tweakers user Thijs_O, maandag 8 juni 2009 20:12

Buren kunnen soms inderdaad enorme zeikerds zijn. Half vijf is ook wel redelijk laat, maar dan nog kan je ook wat minder agressief klagen dan met de bewoording.

Wij hebben (2-onder-1-kap) buren met jonge kinderen. In het weekend en in hun (lange!) vakanties is het elke ochtend vanaf 9.00/10.00 geschreeuw en gekrijs alom omdat die koters buiten spelen. Zo ongeveer onder mijn raam. Maar hé: het is normaal dat ze dat doen, ik kan mijn raam ook dicht doen, et cetera. Wij hebben nooit geklaagd.

Maar dan komen ze wel bij ons aan de deur om 21.00 (!! :') ) op een zaterdagavond om te klagen over de geluidsoverlast. We keken een film (met een flink geluidssysteem maar niet asociaal hard) en het volume was blijkbaar ongelofelijk hard. Vooral de bass konden ze goed voelen. Opmerkelijk, want we hebben helemaal geen dedicated bass in onze setup zitten. :') Dat soort mensen vind ik echt ongelofelijk kansloos.

Door Tweakers user JD91, maandag 8 juni 2009 20:22

Beetje jammer dit, ken het zelf ook wel.
Hou op met dat boemtakke takke muziek
Het dreunt door nou :O
Terwijl ze aan de overkant van de straat aan het heien zijn en me koffie van me bureau flikkert 8)7

Door Tweakers user TerraGuy, maandag 8 juni 2009 20:23

Nu was dat feestje op een zaterdagavond rond half 5 (brief meldt niet eens de juiste tijd) afgelopen, best schappelijk.
Denk je dat de buren met een klok in de hand uit het raam hebben gehangen om te zien hoe laat het feest *echt* afgelopen was dan? Het probleem van geluidsoverlast deed zich blijkbaar voor tot ongeveer 2.30, daarna viel het (volgens de brief) weer binnen redelijke proporties.

Een mooie uitspraak die ik eens hoorde: het is pas echt een goed feest als de politie langs komt terwijl er helemaal geen muziek aan staat. M.a.w. met 25 man die alleen maar hard praten (als iedereen door elkaar heen lult moet het volume per gesprek natuurlijk omhoog, anders versta je niks) kun je een hoop geluidsoverlast maken. ;)

En zelfs een enkele keer blijft natuurlijk overlast. Ze willen waarschijnlijk ook voorkomen dat jullie dat vaker op deze manier gaan doen. Een goed besluit dus, om de volgende keer even de buurt in te lichten. :)

Door Tweakers user Snake, maandag 8 juni 2009 21:03

Niemand die fotos vraagt van de zusjes?

Door Tweakers user jona, maandag 8 juni 2009 21:14

Tja, als je een feestje houdt na 12 uur ben je zelf ook verantwoordelijk dat je gasten niet te veel lawaai maken. Zelfs als ze alleen maar even buiten hebben gerookt en daar een beetje luidruchtig hebben lopen praten kun je er als buren flink last van hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je probeert te slapen, een paar mensen die voor je ramen lopen te praten en te lachen bijzonder irriterend werken, terwijl hetzelfde overdag niet hinderlijk is. Dat is gewoon respect voor elkaar hebben.
Voor 12 uur is het een ander verhaal vind ik en mag je zo nu en dan wel even wat lawaai maken, maar waarschuw de buren wel even als het echt een groot feest met veel mensen wordt.

Ik vind het nog netjes dat ze niet de politie hebben gebeld maar alleen een briefje hebben gestuurd, hoewel het wel zo normaal is om dit niet anoniem te doen, nee.

[Reactie gewijzigd op maandag 8 juni 2009 21:15]


Door Tweakers user woekele, maandag 8 juni 2009 22:42

dat u totaal geen rekening houdT!

U loopt, u werkt, dus ook u houdt. Hoe moeilijk is het? :P

Door Tweakers user Apache, maandag 8 juni 2009 23:15

Het kan nog VEEL VEEEL VEEEEEEEL erger dan dit :P

Ik woon tenmidde van een hele hoop oude knarren, wel in een klein appartementsgebouw (5stks) dus je moet sowieso wel iets meer opletten maar opmerkingen als: "we horen jouw soms douchen of het maakt toch wel wat lawaai als je rondwandelt" zijn al gevallen ... compleet achterlijk dus ... ik douche voor ik naar mijn werk ga en wandel wel eens van de pc naar de keuken en naar de zetel ...

Toen ik hier pas kwam wonen kloegen ze nog tegen mij dat ze de vorige bewoners soms wel is konden horen praten! Stel je voor, een koppel dat communiceert, dat moet wel enorm irritant zijn!

Om nog maar te zwijgen over overburen die de hele dag staan te loeren naar auto's die wel eens 2cm hun oprit zouden kunnen "blokkeren", terwijl die nog 50cm langs elke kant heeft naast z'n wagen en dikwijls zelfs niet helemaal wegmoet, of dan gewoon wegrijd om 3!! minuten later terug in zjin garage te gaan staan. Soms zie je ze ook naar buiten lopen met een postit met daarop een bericht van "gelieve je wagen ergens anders te parkeren volgende keer".

Laatste keer ging ik buiten toen hij kwam klagen en heb em gezegd: "als je gelooft dat de politie je niet gewoon begint uit te lachen als je ze zou bellen om hierover te klagen moet je dat gewoon doen". Ik ben er 100% zeker van dat ze niet zouden sommeren om te vertrekken aan de persoon die er geparkeerd is.

Nuja ik stoor er mij absoluut niet aan, ik vind het grappig, ik maak ook niet bewust meer lawaai omdat ze klagen, maar je moet toch kunnen leven in je eigen huis, en dan heb ik het absoluut niet over feestjes :)

Door Tweakers user KingOfDos, dinsdag 9 juni 2009 00:49

Feestje, tot 05:30? Och zolang je niet om 07:00 de politie aan de deur hebt staan op zondagmorgen is alles toch wel "ok" denk ik? :)

Oudjes hebben niets te doen, zitten hele dag vanachter hun garaniums mensen te bespioneren. Die hebben we hier in het blok (en blok verder, de 2 hoekhuizen) ook twee zitten, gewoon grappig.
Ik denk altijd "ze letten goed op me, dus ik hoef me geen zorgen te maken als ik KO ga" (niet dat ik dat doe, maar bewijze van). ;)

Door Tweakers user Gojira, dinsdag 9 juni 2009 04:11

Wat ik niet snap is dat ze niet even aanbellen en vriendelijk vragen of het wat zachter mag, om vervolgens hun bed in te kruipen en te :z 'en.

Off-topic: Uit nodigen? Uitnodigen! ;)

Door Tweakers user Arethusa, dinsdag 9 juni 2009 06:45

@Mike Post, dat foutje had ik nog niet gezien, het is aangepast.

Door Tweakers user Xaverius, dinsdag 9 juni 2009 08:04

Je kan aan veel reacties wel zien dat hier veel jongeren reageren (zegt de bejaarde). Maar een berichtje van te voren was niet meer dan schappelijk geweest om de buren te waarschuwen, niets zo irritant als je wilt slapen dat je mee blijft "genieten"...

Daarnaast zou ik één keer aangebeld hebben en als er dan nog overlast zou zijn zou ik de politie bellen. Heb je geen respect voor mij dan hoef ik het ook niet voor jou te hebben... En dat dit de eerste keer in acht jaar is dat er zoveel overlast is maakt voor mij niks uit. Voor het zelfde geldt moet ik om 07.00uur opstaan, weten zij veel.

Als ik me niet vergis Is het zo dat na 23uur 's avonds je geen overlast mag veroorzaken. Dit soort zaken zijn in ieder geval wel geregeld.

Door Tweakers user Big Womly, dinsdag 9 juni 2009 08:05

Zielig en egocentrisch, als je het mij vraagt. Moest dit wekelijks gebeuren, hadden ze recht van spreken, maar als het maar eenmalig is. Verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken :(
Misschien kun je volgende keer wel even een briefje in de bus steken van je medebewoners met de boodschap dat je een feestje geeft. Dat je zult proberen het rustig te houden, maar in het geval dat ze toch de slaap niet kunnen vatten, dat ze dan komen meefeesten ;)

Door Tweakers user Wiebbe, dinsdag 9 juni 2009 09:08

Hoe weet je nou weer wat verdraagzaamheid is? Voor hetzelfde geld is net hun moeder overleden en hebben ze die ochtend de begravenis en proberen ze nog wat te slapen. Dan komt zoiets een stuk harder aan, helemaal als je niet van te voren bent ingelicht.

Voor beide kanten is er wat te zeggen, waarom zijn de klagers niet gewoon eerst even aan gaan bellen of het wat zachter kan want . . . (vul maar in)

En bij het feestje is het (zoals al 10x eerder is gezegd :P) een beetje jammer dat niemand er over ingelicht is ;)

Maar ja, jij weet nu dat je ergens zeik mensen hebt wonen, en de volgende keer dat je een feestje geeft geef je het netjes aan. Klaar :P

[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 juni 2009 09:09]


Door Tweakers user KingOfDos, dinsdag 9 juni 2009 09:24

Als ik me niet vergis Is het zo dat na 23uur 's avonds je geen overlast mag veroorzaken. Dit soort zaken zijn in ieder geval wel geregeld.
Ik houd me zelf altijd stil vanaf 22:00, dat is me netjes geleerd.

Onze buren houden soms ook wel eens een feestje zonder aankondiging, dus als wij dat doen is er niets mis. Wij houden hier paar feestjes per jaar (2~3), soms met uitnodiging van de buren, soms niet. Nou zijn feestjes bij ons wel rustig (goeie mensen uitnodigen, geen "pure zuiplappen en herrieschoppers"), dus er valt ook niet zoveel te klagen.

Het meeste overlast heb ik van een van mijn buren z'n buitenlampen, omdat ik daar vanuit mijn bureau de hele tijd in kijk, en zelfs daar heb ik nog nooit over geklaagd, omdat het niet echt vervelend is. Somehow denk ik dat ik hier best relaxed woon tbh.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 juni 2009 09:26]


Door Tweakers user Mad-Monkey, dinsdag 9 juni 2009 10:04

ach ik moet zeggen, ik heb hier ontzettend relaxte buren en heb eigenlijk nooit last, maar idd als er een feestje na 24uur doorgaat donderen we een briefje in elkaars bussen, dan weet iedereen, maak er ook een gezellige avond van en neem een biertje oid meer zodat je makkelijk slaapt. overigens vonden onze vorige achterburen dat allemaal niet nodig en hun derde feestje ging er een steen door t raam (nee niet door ons) dus die reactie van de buren kan altijd nog erger ;)

Door Tweakers user -BB-, dinsdag 9 juni 2009 10:11

Kijk naar de stempel, Zwolle...

Slapen in de kerk op zondagochtend is not done, dan heb je je nachtrust wel nodig wil je daar wakker kunnen blijven.

Vind je het gek dat ze klagen? :+

[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 juni 2009 10:11]


Door Tweakers user dvdheiden, dinsdag 9 juni 2009 10:23

Ze hadden gewoon je party moeten komen trashen ;) :+

Door Tweakers user Arethusa, dinsdag 9 juni 2009 10:43

@-BB-, de post die hier op de bus gaat, gaat altijd via Zwolle. Ik woon meer in de Achterhoek in een best gelovig dorpje (niet van het niveau staphorst, daar waren we al gestenigd en kon ik deze blog niet schrijven). Ik gok ook dat die buren wel kerkgangers waren en een gaapje gelijk in de kerk al bijna bestraft word.

Tot op heden heeft nog niemand contact gezocht dus ik denk dat het al wat gesust is allemaal. Mochten het gelovigen zijn dan horen ze dit ons ook te vergeven laten we maar zeggen.

Door Tweakers user bas-r, dinsdag 9 juni 2009 10:51

Wat een onvolwassen gedrag. Maar goed, je bent 26 en woont blijkbaar nog thuis, of zit nog met de navelstreng vast..
Niets anders van te verwachten..

Door Tweakers user jjbstolk, dinsdag 9 juni 2009 11:50

@Arethusa - Toch jammer dat je zo zitten zeuren over gelovigen. Er zijn genoeg mensen die van een normale nachtrust houden. Jammer inderdaad dat ze niet gewoon aanbellen 's nachtsmaar oke ze melden het gewoon zonder gelijk politie te bellen. Je was gewoon te laat met te veel geluid - simpel!

Er wordt hier veel geroepen oa. verdraagzaamheid maar ook dat begit begint bij jezelf. Oftewel denk eerst aan jezelf voor je naar de andere wijst.

Door Tweakers user Arethusa, dinsdag 9 juni 2009 12:01

Ik heb het niet over gelovigen in het algemeen, maar meer over de gelovigen in mijn buurt. Die buren zeuren nu eenmaal veel en zijn toevallig ook gelovig. Misschien had ik mijn reactie niet zo moeten aandikken.

Het geluid was ook te hard en de volgende keer zal er dus voorafgaand actie ondernomen om de buurt in te lichten zoals ik al eerder zei.

Ik wilde aanvankelijk enkel aantonen wat er kan gebeuren als je een feestje hebt en wat je buren dan kunnen doen om aan te tonen dat je teveel overlast hebt gemaakt. De brief vond ik wel een mooi gegeven om dat aan te tonen.

Door Tweakers user Mad-Monkey, woensdag 10 juni 2009 12:00

mwah, als ik je post zo lees is het meer een verongelijkt kijk nou eens wat mij overkomt, die toon is niet erg handig als het gaat over een fenomeen waar denk ik iedereen zich in kan vinden (de positie van de buren dan). Had je deze blog nou meer toegespitst op wat me nu overkomt en het gehad over dat je buren je een brief sturen ipv. even aan te kloppen oid, had je een leuke blog gehad, nu lijk je enkel je gelijk te willen krijgen en begrijp me niet verkeerd, een feestje moet kunnen, maar de fout ligt hier bij jou niet bij de buren.

Door Tweakers user Arethusa, woensdag 10 juni 2009 12:18

Daar heb je wel gelijk in, deze post is te gehaast en niet juist onderbouwd geschreven. Ik zal er aan dit soort zaken denken als ik een volgende blog schrijf.

Door Tweakers user G3lderland, woensdag 10 juni 2009 14:24

Hahaha, jaja, jij probeert je nu gewoon er onderuit te lullen. Niet zo hard van de toren blazen volgende keer ;) Mazzel!

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 juni 2009 14:24]


Door Tweakers user Saab, woensdag 10 juni 2009 23:10

Buren? Och praat me er niet van. Mijn laatste buurman klaagde over de openhaard die aanging in de winter(terwijl ie onder ons woonde), over lopen(zonder schoenen!) over een hekje wat niet dicht was en over muziek op zondag morgen 5:30(wat ik niet was)

Maar zodra ie een borrel op had was ie de joviale pik! My god. Ohja, hij kon ook door de muren zien dat ik dronken was geweest... :?

Anyway, ook na je 26ste mag je toch wel feestjes bouwen hoop ik? Vorige week nog een feestje in Nijmegen gehad tot 6 uur 's ochtends, niemand kwam klagen en de jarige in kwestie werd 55.

Zolang je niet ieder weekend een feestje bouwt zou ik me niet druk maken over mijn buurtjes.

Damn maar een briefje schrijven en op de post doen. kuddo's! _/-\o_

Door Esther, vrijdag 9 april 2010 20:14

Ja, 1 keer per jaar een feestje. Wat een kulargument...
Wel eens aan gedacht dat iedere buur slechts 1 keer per jaar zo'n feestje geeft? Dat betekent in zo'n buurtje dus elk weekend met doppen slapen. En ja, als jij koters hebt die smorgens om 6 uur naast je bed staan en er de de rest van de week verwacht wordt dat je uitgeslapen op je werk te verschijnt is 4.30 niet fijn....
BInnenshuis blijven, muziek, na 12.00 uur uit of zacht, vertrekkende gasten sommeren niet te claxonneren. En als je dan een lawaaiig feest wil, dan huur je een kroeg of goedkope locatie waar het wel mag. De APV is er niet voor niets.
En vooraf even je buren informeren (nog beter uitnodigen) is wel zo prettig en fatsoenlijk.

Reageren is niet meer mogelijk